fredag 11 januari 2008

Fredag 11 Januari



Sa ja, kanske en liten fortsattning pa min tidigare halvt oavslutade inlagg.

Som sagt, jag ber om forlatelse for att jag inte har varit sarskilt uppmarksam manga ganger pa vad jag egentligen har. En massa underbara vanner, en obeskrivligt fantastiskt familj, varldens basta klass, en skitsot hund, en skon sang i ett vackert rum, tak over huvudet, mat och vatten varje dag. For att inte tala om allt jag har har i Indien!

Jag har fatt massa positiva saker har, varje dag. Det har varit sjukt jobbigt ocksa, det vet ni, men jag har lart mig saker for livet.

TACK!

Sa jag kanske borjde se pa allt jag har och vara lite nojd. Kanske inte alltid strava efter det jag inte kan fa, och tro att bara jag far det kommer jag att vara lycklig.

Visst ska man ha mal och en vilja att uppfylla dessa. Men om jag aldrig ar nojd kommer jag heller aldrig att kunna njuta av det jag till slut far.

Jag behover faktiskt borja leva mer i nuet och ta vara pa det jag har, annars kommer jag aldrig ma bra.

Visst kommer jag alltid ha problem, ha daliga dagar och sorja over saker. Men det ar livet. Jag kommer trots allt vara medveten om att det kommer lyckliga stunder ocksa, och kunan ta vara pa dem med.


---------


Sa jag har lart mig en del eller ratt sa mcyekt pa min resa. Och nu ar den snart slut, tro det eller ej! Jag aker men Amma till Coimbatore och sen aker jag till Kovalam. Den 20:e januari blir det, sa efter det far jag roa mig sjalv och praktisera min andlighet utan "presence of my Guru". Men det ska nog ga bra. Sa lange jag har Amma i mitt hjarta kommer hon vara med mig och hjalpa mig.


-----------



Sa vad har jag gjort idag? Maste vara lite varldslig ocksa...
Hm, jag tog en sovmorgon, anda till kl. 07.00! Otroligt va? ;-P
I vanliga fall gar jag ju upp 06.00 eller annu varre 04.45 om jag gar pa Archana.
Sedan har jag gjort Seva som runner igen. Det ar kul och ger mig lite puls, det ar ratt busy i Western Canteen. Det kanns bra, jag far lite smak av restaurangjobbet som vantar darhemma =)

Sedan ahr jag bara fixat och donat med praktiska saker. Fatt bilderna fran fotografen till mitt arbete! UNDERBART. Nu ska jag aven ga och kopa DVD filmerna som jag behover, om jag hinner.


------


That's it for today!

Vi hors i morgon hoppas jag. Da ska jag ga till en Ayurvedisk doktor, sa det maste jag ju beratta om.

Puss och kram

1 kommentar:

Eva sa...

Igår begravde vi vår kära Christer Johansson. Det var vackert och mycket fin musik.Trots det var det en mycket tung och sorglig dag. Klassen hade skickat telegram med bidrag till cancerforskningsfonden i Umeå.
Nu några rader om dig.
Slå inte över och känn dig för tacksam. Det finns många som gläds av dig och som har dig att tacka för mycket. Jag håller fast vid att jag gärna skulle vilja se, i ett mail, tre saker som du gör som är bra. Jag kan räkna upp många men kan du?
Kram!