tisdag 8 januari 2008

Satsang

Idag har det varit Meditationsdag och vi har mediterat med Amma. Sedan har hon som vanligt Satsang - spiritual takt, och idag sa hon manga kloka och tankvarda saker. Hon ar sa underbar. Sen serverades det prasad-lunch och vi at tillsammans. Som jag berattade igar alltsa. Det har varit en harlig dag och jag har val inte sa mycket mer att tillagga om det. Nu ska jag snart ha pa en Bhajan vocal class och lara mig sjunga lite. Det kan ju behovas ;-P

Och jag har bestamt mig for att stanna pa ashramet tiden ut och aka med Amma till forsta stoppet pa sydindienturneen. Det ar en stad som heter Coimbatore och ligger i norra Kerala som vi kommer att vara i den 18:e till 19:e. Sa efter det tror jag att jag lamnar ashramet och aker till Kovalam. Jag hittar sakert nagot intressant att syssla med dar.

Det var aven sa att det var minimum 2 veckor for att arbeta med barnen i Hampi, och det forstar jag fullstandigt. Det kan ju inte vara bra om det kommer nytt folk hela tiden som arbetar dar. Sa det far bli nagon gang i framtiden! :)

Nu ska jag ga och sjunga lite.

Ha det bra och ta hand om er!

Puss och kram

2 kommentarer:

Mariamamma sa...

Nu börjar vi nedräkningen- för snart är du här igen. Efterlängtad. Sunny har lte bekymmer - var är Moa! Hon söker när vi är ute och tror att det är du som kommer när någon kommer.Dock gillar hon att få fri tillgång till din säng.
Massor med kärlek och kramar från Mamma och Kajsa och Sunny och alla andra.

Eva sa...

Kommer just från ett pass med Astanga yoga. Befriande härligt! Din meditationsdag verkar har gjort susen. Jag tycker dina föresatser idag verkar kloka. Jag tror att du faktiskt kan missa saker även inom dig om du på västerländskt vis kastar dig från det ena till det andra.
Skolan började idag för elever. Mats satsar hårt på globaliseringsboken nu. De ska ha prov dagarna före vår resa! Sov gott!