lördag 12 januari 2008

Yoga, Zen Shiatsu och Ayurveda

Solnedgang i Amritapuri - Sahar sag det ut har hos mig for ett tag sen :)

Om Namah Shivaya

Idag, som jag glomde skriva igar, har jag gjort forsta delen av en self-healing kurs som jag gar pa. I den ingar det Yoga, Zen shiatsu och Satsang med nagra Swamis. Jag sag bara en lapp har pa skramet for nagra dagar sen och tankte: "Mja det later ju bra!" och bestamde mig for att ga.
Sa idag borjade vi med lugn Yoga kl. 07.30 vilket var en mycket bra start pa dagen. Sedan hade vi Zen Shiatsu som for mig ar en helt ny bekantskap. Helt arligt visste jag inte vad det var men nar jag insag det blev jag overvaldigad, jag ska fa lara mig lite om akupunktur! Man hinner ju inte fa in sa mycket pa bara 3 dagar men jag kommer i alla fall kunna lara mig lite "forsta hjalpen" for att kunna stimulera punkter da man har huvudvark, ar forkyld, ar lite deppad osv.

Det ar grymt intressant! Tank att man genom att trycka lite pa nagra stallen kan uppna det ena och det andra, det ar skithaftigt ju... Men man maste nog ha lite tro for att det ska fungera ;)


Ikvall kl. 21.00 ska vi har Satsang med Swamis. Det ska bli spannande. Jag tycker alltid att det ar underbart att fa kloka ord fran sa harmoniska manniskor som de. Ni skulle se dem , man ser bara pa den, i deras ogon, att de ar sa lugna och fulla av insikt och karlek. Det ar otroligt.


Idag har jag ju ocksa varit hos en Ayurvedisk doktor. Han tittade pa min tunga och kande pa min puls och sen visste han vad som var fel pa mig.


Forst tipsade han mig om massa bra reggaeband som jag ska lyssna pa. Han sag val antagligen mitt trefargade band runt min handled ;)

Sedan sa han: "Du ska dansa, trumma och sjunga - varje dag!" for att ma bra. Det var det basta jag nagonsin hort.


Men riktigt sa enkelt var det inte, aven fast det ar en stor del av tillfrisknandet: Gora det jag tycker om att gora :) Han gav mig en diet som jag ska folja och massa mediciner.


Sa nu ska jag bli frisk! Om jag har nog kraft att ta itu med alltihop. Jag hoppas det. Jag har fatt sa mycket har, sa mycket kraft och nya lardomar, sa manga nya verktyg. Sa jag hoppas att jag kommer att kunna anvanda dem hemma ocksa.



Och nu ska jag ga for jag ahr inte tid med detta langre. Jag kanner mig faktiskt ratt stressad just nu. Det ar sa mycket att fixa innan jag aker. Det kanns lite jobbigt for jag ahde bara velat njuta av den tiden som ar kvar och inte springa runt och fixa massa trakiga grejer. Men sant ar livet!


Vi hors!

Ta hand om er och varandra!


Puss och kram

1 kommentar:

Eva sa...

Bra föresats att inte springa runt och försöka fixa för mycket. Du vet inte vad du missar när du hastar förbi. Kanske är det något så mycket mer än det du bestämt dig för att hinna med. Det är verkligen ok att vila lite med bloggen! Man behöver ju inte heller skriva så långt när man skriver. Att sovra är också en konst.
Nu är det bara en dryg vecka kvar innan vi sticker. Jag ser mycket fram mot den här resan.
Dansa och sjung, det låter bra.
Kram