tisdag 22 januari 2008

Indien...







Kaos





.... ar passion.


Mitt forhallande med Indien ar som vilket annan realtion som helst. Det ar underbart och helt otroligt bra ibland, for att senare overga till besvikelse och ilska da jag bara vill "gora slut, aka hem och aldrig atervanda.
Jag tror att detta ar borjan pa en livslang karleksrelation. Jg ar helt upp over oronen foralskad i detta land, dess folk och dess natur.
Indien har sa mycket sjal, pa nagot vis. Allt ar sa otroligt levande. Allt ar sa andligt. En papperskorg har typ lika mycket liv som en fagel. Det ar svart att forklara men det ar bara sa mycket LIV i allt.

Det ar kaos, det ar stillhet. Det ar gratt, det ar fargstarkt. Det ar for lite, det ar for mycket. Inget fungerar, allt har ett system. Det ar rent, det ar smutsigt. Det ar att leva celibat, det ar Kama Sutra. Det ar allt pa en gang och ingenting. Som sagt, det ar mangfald.


--------


Jaja, nog av flummiga metaforer for idag. Idag ar det den 23:e Januari. Jag aker hem om 5 dagar. Det kanns helt javla sjukt rent ut sagt.

Det kanns som om det kommer bli ganska jobbigt ocksa. Denna gang har det hant annu mer med mig och motet med "mig sjalv" dar hemma och livet dar kanns en aning svart just nu. Det ar sa svart att anpassa sig pa nytt och vanja sig vid varlden som ar helt tvartemot denna. Det kommer bli lite jobbigt. Men nu ar jag i alla fall forberedd.


Nu ar det slut for idag!

Puss och kram

Inga kommentarer: