måndag 7 januari 2008

Om Namah Shivaya


Jag ha"lsar er som man ha"lsar har pa ashramet.

Ja, idag ar det en ganska bra dag. Varmt som attan ar det ocksa, men det ar det ju alltid.

Idag har jag varit i en stad i narheten och hjalpt Pernilla att kopa en mobiltelefon som hon sen ska kunna anvanda for en internetanslutning. Och detta ar ju en hel vetenskap, speciellt for nagon som knappt hallit i en mobiltelefon ;-P Haha ja hon ar underbar min godmor!

Sa idag vi har shoppat mobiltelefon och glasogon till henne efter mycket om och men. Sedan har det var inte hant sa mycket mer, det har varit en lugn dag och kommer sa forbli. Dock maste jag till sjukhuset idag och ta reda pa mina provsvar, man vet aldrig vad de kommer visa... :-S

Jag har Seva kl. 16.30. Jag ska sta som diskare i ca 2 h.

Sa detta ar alltsa en ratt sa vanlig och trivial dag pa ashramet, bortsett fran aventyret och motet med den moderna varlden i form av mobiltelefonkop.


Jag funderar fortfarande pa att aka till Hampi och jobba med tiggarbarnen. Men det kansn svart just nu, jag vet inte vad som ar bast. Det skulle innebara annu en omstallning och det skulle aven bli lote stressigt. Resan ar lang och jag kommer bara lunna vara dar max en vecka. Det kanns som om jag skulle vilja ge barnen mer tid. Sa jag vet inte, jag ar grymt forvirrad och kluven.

Nu trivs jag ju anda ratt bra pa ashramet ocksa. Vad tycker ni mina kara handledare?

Imorgon a det meditationsdag och Amma serverar prasad-lunch. Det ar alltid trevligt och speciellt.

Nu ska jag hjalpa Pernilla med att fixa internetanslutning.

Ha det bra och lev och var glad. Eller nat sant :)


Puss och kram

Inga kommentarer: