onsdag 26 december 2007

Hejda Hampi :(

Hanuman Temple i Alskade Hampi

Ja idag lamnar jag Hampi. Sorgligt! Jag vill egentligen inte alls lamna detta underbara stale. Det kanns bara helt fel.

Men jag har ett arbete att slutfora, ochd et maste jag ta itu med. Aven fast det kanns en aning jobigt at bege mig tilbaka til ashramet. Manniskorna dar, hela cirkusen kanns inte alls sa lockande just nu. Men jag antar att jag far bita ihop den tid som ar kvar. Det kan ju bli riktigt bra ocksa.


Jag har funderat. Jag har funderat mycket idag. Jag vaknade av att min mage inte alls var som den skulle. Vi at en julbuffee igar som var supergod, men min mage gillade den inte. Jag har fatt springa til toaletten hela morgonen i princip. Lite jobbigt, men som sagt mer an vanligt under en Indienresa.


Jag begav mig i alla fall vag pa en promenad till ett Hanumantempel som ligger pa ett berg har i Hampi. Jag vandrade de 500 trappstegen upp for att motas av en helt otrolig utsikt. Denna plats ar verkligen gudimlig, magisk, helt klart.


Pa min promenad funderade jag en del. Om det blir alldeles for jobbigt pa ashramet kanske jag kan resa darifran for att engagera mig som volontar pa en skola eller sjukhus eler dylikt. Jag taknkte da andra min projektplan pa detta satt:

- En ytterligare fragestallning: Att enligt Ammas filosofi utfora selfless service och beratta om hur det ar, hur det kanns osv.

- Metod: Vara en manad pa Ammas ashram och leva livet dar och sedan arbeta frivilligt for att gora faltstudier i hur selfless service - Ammas filosofi - paverkar mig som manniska. Dokumentera med hjalp av film och fotografering.

- Mal: Beratta om Amma och ashramet och aven selfless service in mina foredrag.


Kanske nagot sant? Detta ar dock inte bestamt annu utan jag funderar bara pa det. Och eftersom detta ar min loggbok sa skriver jag det har. Bland alla mina andra knappheter.


Detta kan ju hjalpa mig mer att fa forstaelse for vad Amma menar med att ge pa ett osjalviskt satt. Och skulle ge mig annu mer att beratta om.
Givetvis ska jag anda vara pa ashramet ett tag till for att kunna dokumentera mer. Jag behover fortfarande en massa bilder och annat smatt och gott.


Jaja, nu ska jag sluta for idag. Jag maste packa innan jag ska ta en buss som jag bavar for till Bangalore. Hela natten ska jag tillbringa i en indisk buss. Hu Va Li Gen.

Sedan ska jag ta ett tag darifran kl. 17.15 imorgon. Sa jag har en massa tid att ta ihjal i Bangalore. Hu Va Li Gen. Det komer bli en lang resa. Men jag hittar nog pa nagot.


Ha det bra. Puss och kram pa er allihop!

2 kommentarer:

Mariamamma sa...

Oj, vad vackert. Vilken upplevelese du fått. Framtiden ordnar sig med din klokhet. Puss

Anonym sa...

Åh Moa! Jag blir så sugen på indien och allt du gör därborta, det är så inspirerande, jag beundrar din drivkraft och ditt mod att lyckas! Det måste vara så skönt att vara borta från vår ytliga och pretentiösa värld, bortom julstress ochköpmani och andra saker vi kallar babylon. Jag skulle vilja dela dess uplevelser med dig, men att du skriver så bra gör att jag tar lite del av dem själv och lever med dig. Det är fantastiskt.

Lycka till!