måndag 3 december 2007

Jattespindlar och japaner

Sahar sag min toalettbesokare ut. BLA!

Igar gick jag in pa ett netcafe och agaren fragar:


"Japanese language?"

"Eeh, what?"

"You from Japan?"

"What? No, do I look japanese to you?"

"Hehe. ehrmmm.. Where you from?"

"I'm from Sweden..."


Sedan tittar jag i samforstand pa en engelsman bredvid mig. Man far vara med om mycket har i Indien.



Pa kvallen nar jag skulle ga och borsta tanderna moter jag den storsta spindeln jag sett i hela mitt liv forutom fagelspindlarna i djuraffarer. Denna var som en fagelspindel fast nagot mindre, men sjuuukt acklig. Franforallt var det ackligt att ha den pa min toalett...


Jag forsokte forst bekampa den med den toaborste men det var inte framgangsrikt. Sedan genom att duscha ihjal den men det gick annu samre. Den sprang och gomde sig bakom handfatet, och dar ar den nog kvar om den nu inte har forflyttat sig till min sang eller nagot annu trevligare stalle. Min pase med underklader kanske?

HUVA!



--------


Hursomhelst, det vettiga jag gjort hittills idag ar att filma lite har i byn. Jag vet inte riktigt om jag ska ha med dessa filmsnuttar i min film men de kanske kan vara bra inledningsbilder eller kringbilder. Jag far se hur det blir.



Nu ska jag forsoka plugga lite igen, kanske en timme eller sa. Sen kommer jag val vara yr av varmeslag och bara masta ga och bada... =)


Vi hors!


Pusshej

2 kommentarer:

Mariamamma sa...

Är spindeln borta. Låter lite lebbigt faktiskt. Det var inte lätt att lyckas hitta lösenord så jag fick ett konto för att göra inlägg. jag lyckades och det kommer flre kommenterar. ha det gott och stora kramar från mamma, kajsa och sunny

Mariamamma sa...

Och jag är ganska säker på att du någon gång undr denna situation tänkte "tur att inte Kajsa är här"? Haha :P Låter inte trevligt, du. Nåja. Jag tyckte ialla fall att toaborsten lät var ett bra vapen, huruvida det nu var framgångsrikt eller inte, det kan vi ju bortse ifrån ;D Hoppas du har det bra. Du ska veta att jag saknar dig som fan redan nu och fattar inte hur jag ska klara mig utan dig i två månader till.. Fast jag måste säga att de tre plaggen jag lånade från din garderob idag hjälpte lite :P Jag älskar dig, syter min. /Kajsa