måndag 3 december 2007

Lite mer stabil

Kanns lite battre nu va...


Jo, det kanns som om jag landat. Lite mer an igar i alla fall.

Idag har jag kannt lite mer pa stranden. Vaknade sent och var anda inte helt utvilad.

Det ar sjukt hur trott man blir av att resa!


Har forsokt att plugga. Laser om judendomen just nu och jag maste saga att den kanns mycket frammande just nu. Pa ett satt paminner den ju om hinduismen - allt om rent och orent inom hinduismen ar ju ganska likt kasker osv. inom judendomen.

Men hursomhelst, det som gor allt svarare ar att jag glomt religionsboken hemma. Jobbigt att forsoka hitta allt pa internet istallet, och jag vill ju inte direkt sitta inne och nota Wikipedia :-P


Jaja, imorgon ska jag ga ut och filma lite pa morgonen. Ska stiga upp tidigt och se hur hela byn vaknar till liv. Det ar helt underbart. Det ar nastan obestrivligt hur haftigt det ar att se hur allt och alla langsamt vaknar och borjar med sina vanliga sysslor. Det later knasigt, men det ar magiskt. Det kanns nastan som om allt fodds pa nytt varje morgon.


Jag tycker att det mesta har ar som forra aret. Samma manniskor och det ser nastan likadant ut. Dock sa har stranden nastan forsvunnit! En forsenad monsun har gjort att sanden inte tagit sig tillbaka till stranden annu, sa den ar valdigt liten nu.


Men men, jag och se turister som ar har far i ala fall plats. Tillsammans med massor av forsaljare av ditt och datt och frukttanterna som brakar om vem man kopt vad av. Jag blev foremal for ett mindre brak idag da jag kopte av fruktsallad av ''fel" kvinna. Det ar inte latt.

De gor nastan vad som helst for att salja nagot. Det blir jobbigt i langden att ha dem hangande efter en men jag kan ju inte lata bli att tycka synd om dem.



Jaja, det var ju lite av mina tankar idag. Jag antar att de kommer mer imorgon.


Tack for mig! Jag saknar er alla!



Puss o kram, vi ses INTE pa stan


Inga kommentarer: