fredag 21 december 2007

Underbaraste platsen pa jorden?



For det forsta funderar jag pa om jag inte borde ha dopt bloggen till: Livet MED Amma istallet. Trots att jag inte ar hos henne ar jag ju MED henne hela tiden. Och hon verkar vara med mig for hon har just varit med i spelet om att ta mig hit, till en av de mest fantastiska stallena pa jorden, namligen Indien, men inte bara det utan aven - HAMPI!


Alltsa nar jag kom hit idag blev jag bara mallos. Tank er, 10 000 block(typ) med 100 000 olika problem, de flesta helt ororda bara vantar pa att klattras! Det ar helt otroligt!

Okej, kanske svart att forsta for icke-klattrare, men tank er - En lekplats for galna manniskor som alskar att klanga pa vaggar, stenar, trad, lyktstoplar och allt annat som utmanar gravitationen pa ett sa komplicerat satt som mojligt. Ett vidstrackt landskap av andlosa block att ga bananas pa! Jag kan forvilla mig ut vildmarken och aldrig komma tillbaka. Bara leva av lera och rotter och bouldra mig sinnessjuk. Aaah, undebart.

Hahaha. Jag har nog en allvarlig psykisk storning trots allt.


I alla fall. Jag och Leila kom hit och var helt hanforda av landskapet. Vi visste att vi ville bo pa Goan Corner vilket ar stallet dar klattrare haller till. Vi begav oss direkt dit over floden och vandrade med varan snygga, klumpiga boulderpadda ivag mot vart mal. Forst nu verkade folk fatta vad vi ska ha varan padda till, forr har indierna bara tittat konstigt pa oss och tyckt vi varit galna. Och vissa har fragat om de kan fa kopa var "sang". Men nu ska varat slapande
"pay off" och vi ska antligen fa anvanda den!

Goan Corner var saklart fullt nu runt nyar sa vi blev besvikna. Men agaren kom direkt med forslaget "Do you want to sleep on the roof?" Ja, sjalvklart! Varfor inte? Under stjarnorna och manen i detta underbara landskap. Saklart vi ska gora det.

Sa vi fick en madrass och ett myggnat och gjorde oss hemmastadda. Och hangde lite i cafeet med de andra klattrare som visade oss en handritat forare och berattade avr vi kunde kopa den. Stallet ar sa chill och harligt. Det ar helskont.

Vi begav oss for att hitta ett billigt stalle for middag men hittade inte mycket. Istallet traffade vi en indisk kille som visade oss vagen till Begum Guest House dar vi kunde kopa forare och lana klatterskor till mig. Perfekt!


Och sen tog den underbara unge mannen oss till sin familj och sitt hus dar hans mamma blod oss pa thali och te. Sa underbart! Sa fint sa jag skulle kunna borja grata av alla dessa underbara, gastvanliga manniskor!

Vi at och umgicks lite och Laila ett erbjudande om att hjalpa till med undervisning av nagra skolbarn som hans syster hade. Det var precis vad hon onskat sig att gora har. Helt otroligt.


Jag tror att det var meningen att vi skulle hit. Att jag och Laila skulle traffas. Helt klart!

Det var ju bara ett sammantraffande att vi sags, satte oss vid samma bord pa ashramet och rakde namna klattring. Det ar bara sa haftigt.


--------------------


Jaja, nu maste jag ga och sova om jag ska orka upp och "Go Nuts Bouldering" imorgon!


Vi hors mer senare!
Jag har massa historier pa lager :)


Puss och kram

1 kommentar:

Mariamamma sa...

Vi sänder all vå kärlek till dig vår ängel.
Kramar från Mamma, Kajsa, Ingela och Sunny