söndag 30 december 2007

Livet hos Amma

Ja, jag doper detta inlagg till samma namn som hela min blogg. Anledningen ar att jag ar tillbaka pa ashramet och har landat ratt bra har trots allt.

Till en borjan var det jobbigt och jag kande bara: "Na nu aker jag hem, jag skiter i allt". Men det loste sig. Nu kanns det mycket battre. Det kravdes lite konflikthantering, Ammas darshan och lite annat smatt och gott innan jag var pa fotter igen. Nu tar jag itu med mitt projektarbete pa allvar. Nu ska jag fixa lite praktiska saker och inte bara vara mitt i kanslostormarna. Visserligen ska jag ju skriva om hur detta livet paverkar mig, men det gor jag ju anda, for att skriva om mina kanslor ar nagot ar jag bra pa.

I alla fall. Idag eller i morse kl. 04.50-06.00 var jag pa Archana. Man sjunger Den heliga moderns 1008 namn i ca en timme. Det var harligt och det kanns om som jag skulle kunna ga dit varje morgon. Men jag far se vad min kropp och min morgontrotta laggning sager om det.

Efter frukost fram till luch gjorde jag seva i koket. Jag stadade sopade skurade, torkade av och rengjorde kyl och frys. Det var skont att rora pa sig genom att jobba lite. Det ar jag ju van vid och jag marker att min kropp behover arbete. Det kanns bra att stada ocksa for det rensar hjarnan. Skit fran giolve och skit fran huvudet stadas bort. Det ar som terapi - ibland i alla fall. Det ar inte alltid lika kul att stada... Mitt rum ar t.ex. aldrig kul att ta itu med.

Jaja, idag har jag aven tagit itu med att forsoka pa ett permission for att kunna ta foton i ashramet. Detta gick dock inte sa sarskilt bra eftersom det ar mycket svart att fa detta tillstand. Men forografen har ar underbar och har en massa bilder som jag nu kan fa lana till mitt arbete efter jag fatt tillstand av en Swamini. Undetbart! Proffsbilder dessutom, det kommer bli jattebra. Tack Amma for det!


Nu ska jag ga och gora nagot vettigt. Jobba lite mer kanske?

Jag tanker pa er alla mina vanner!
Sander er massa karlek och omtanke.

Puss och kram

2 kommentarer:

Eva sa...

Bra att du inte kastade dig iväg hem. Vi ser alla fram mot vad du kommer att berätta.Det är länge sedan jag läste din blog och du har jättemycket kul att förtälja. Jag sitter i stugan i Värmland och känner att jag längtar tills vi får åka efter dig.
Sköt om dig! Gott Nytt År!

Mariamamma sa...

Hej vännen,
Skönt att du landat och att allt känns hanterbart.
Imorgon kommer du få en fysisk kram fraån Kajsa och mig direktlevererad till dig.
Kramar och vi hörs inför det nya året.
Puss och Kram från Lingonstigen.