tisdag 11 december 2007

Meditationsdag


Idag ar det tisdag och Meditationsdag pa asramet. Det betyder att dagen agnas at meditation och aven att Amma haller en del av den. Sedan har hon en Satsang da hon pratar och svarar pa fragor. Darefter serverar Amma lunch som ar "prasad" - valsignad, och det ar en liten ceremoni kring den da vi sjunger en vers ur Bhagavagita alla har fatt sin mat och sen ater vi tillsammans.

Det var mycket fint och trevligt. Men det var mycket folk och svart att fa en bra plats. Det blir ju sa nar Amma varit borta sa lange, alla vill ju vara med nar hon antligen ar tillbaka.

Igar fixade jag aven med lite material till Biblioteksutstallningen. Jag har fixat broschyrer och ska mest troligt kopa en DVD som handlar om Ammas hjalpverksamhet som jag ska visa med en labtop pa en skarm som ett bildspel typ. Tror jag, om allt gar som det ska.


Dock ar det sa att Amma aker pa en turne till nu pa lordag. Hon ska besoka 3 stader i Kerala och jag tror inte att jag foljer med pa den. Jag kanner att jag maste komma harifran ett tag och tanka. Fa lite annan input och bestamma hur jag ska forhalla mig till allt detta, for att sedan kunna komma tillbaka. Jag maste fa se annat for att sedan kunna valja detta igen, pa mitt satt.

Jag har som sagt haft lite problem som jag maste losa och sedan aka ivag lite sa jag kan borja om pa nytt pa ett satt, kanna den ursprungliga gladjen och meningen att vara har.


Imorgon och pa torsdag ska jag ga pa IAM- Amrita Integrated Meditation-kurs och kommer nog inte hinna blogga under dessa dagar. Och sen aker jag till tagstationen for att bestalla biljetter till Goa, som jag nog aker till pa sondag. Sen far jag se var det bar.


Goa och Mysore ar i alla fall bestamt. Och nu verkar det som om jag ska till Hampi ocksa :D:D Vilket betyder BOULDERING! Typ en av de basta boulderstallena i Asien, i alla fall Indien.
Grymt!
Hampi ar ocksa ett centra for gammal indisk kultur. Det ar en stor gammal tempelstad med en fantastisk historia och massa gamla tempel att besoka. Det skulle vara haftigt att se.


Men jag vet att detta inte ar semester men jag maste fa en liten break for att ta nya tag. Annars kommer allt detta ga i stopet. Haha. sto"pet - stopet. Det kan misstolkas, ni kanske tror att jag ska borja supa ner mig.
Na. Det ar val inte sa vi Spinnare loser vara problem ;-P


Hm, nu ska jag nog sluta gagga for idag innan det gar for langt.


Ha det bra allihopa sa hors vi pa ett tag!

Ta hand om er!



Puss och kram


Hampi - kultur och bouldering =)

2 kommentarer:

Eva sa...

Wow! Vilket program för dig den närmaste tiden! Mitt råd fortfarande: "festina lente!"(latin Skynda långsamt).
Vad är bouldering? På din bild ser man tydligt en av dina föregångare som mediterat sig till en sten.
DRÖJ INTE SÅ LÄNGE!
Maria sitter här och hälsar så gott. Det gör även SPIN3 som idag intervjuat IVIK eleverna.
Din mentor

Mariamamma sa...

Vad tyst det var idag. Jag har vant mig vid att prata med dig en dag per dag - så nu blev det tyst. och det är väl tanken med meditation. Vi saknar dig och vi saknar ljuset av dig och det ljus som är hos dig just nu. För nu är det mörkt här. Stora kramar från de dina Mamma, Kajsa och Sunny